حمایت از تولید ملی در فناوری اطلاعات و ارتباطات

پاسخ برخی ابهامات :

-رهبری گفته اند فضای مجازی فرصت است و باید از فضای مجازی استفاده کنیم ! پاسخ: جلوگیری از استفاده نابجا از فضای مجازی و “منع استفاده از ابزارهای خارجی دارای مشابه داخلی” به معنای مخالفت با استفاده درست از فضای مجازی نیست. اگر می گویید پراید کیفیت ندارد، پس مخالف “رانندگی” هستید؟!

- خروج ما از شبکه های اجتماعی خارجی باعث فاسد شدن این فضاها می شود! پاسخ: حضور شما در این شبکه ها هیچ تاثیری روی آلودگی این شبکه ها نداشته و “موجب مفسده و قبح زدایی حضور و استفاده از آنها” نیز می گردد و آلودگی موجود را گسترش نیز میدهد.

- ابزارهای داخلی با کیفیت نیستند ! پاسخ : ابزارهای خارجی هم با حضور و استفاده دائمی کاربران رشد کردند و ابتدا مطلقا خدمات قابل اعتنایی نداشتند. رشد ابزارهای داخلی وابسته به استفاده از آنهاست. هرچند همین الان هم ابزارهای داخلی کیفیت قابل قبولی دارند، در حال رشد و بهبود هستند و صدها هزارنفر از هموطنان در حال استفاده از آنها هستند.

- میخواهیم با دنیا ارتباط بگیریم، پس باید برویم در ابزار خارجی! پاسخ: افراد خارجی مانعی برای دیدن سایتهای ایرانی ندارند. خارجی ها را به محیطهای داخلی دعوت کنیم. البته متاسفانه فعلا افراد ایرانی روی ابزارهای خارجی در حال ارتباط با مردم ایران هستند. در دفتر تماس عمده مردم ایران 5 درصد مخاطبین هم خارجی نیست !

- رهبری نگفتند واتساپ حرامه ! پاسخ: رهبری یا هیچ مرجع تقلید دیگری وارد مصادیق نمی شوند و همیشه کلیات را مطرح می کنند و انطباق مصداق با فتوا وظیفه مقلد است. مقلد باهوش، متوجه می شود که واتساپ یا ابزارهای دیگر خارجی دقیقا مصداق فتاوای رهبری هستند.

- آیا نباید در محیط دشمن عملیات کنیم؟ پاسخ : برای انجام هر عملیاتی، به تجهیزات، نیروی دارای شرایط اولیه و آموزش دیده، و ماموریت مشخص نیازمندیم . برفرض جمهوری اسلامی یکصدهزار نفر نیروی ورزیده برای اینکار داشته باشد و لوازم آن را هم فراهم کرده باشد. چرا باید این محیطها برای هشتاد میلیون نفر در دسترس باشد؟

- حاج آقای .... گفته اند از فضای مجازی طوری استفاده کنید که دشمن پشیمان شود! پاسخ: بله . نه اینکه طوری استفاده کنیم که دشمن خوشحال شود. از استقبال دشمن برای حضورمان در شبکه های اجتماعی و مجازی مربوط به خودش باید عبرت بگیریم که چرا دشمن سیستمهای خدو را در اختیار نشر معارف اهلبیت (؟!) و رسوا شدن خودش (!!) توسط ما قرار داده است!

- ما در این محیطها داریم دشمن را رسوا می کنیم! پاسخ : دشمن نشان داده است هرگاه اقدامات ما در بستر ابزارهای او جدی و موثر باشد، فورا آن را تحمل نخواهد کرد. قطع شبکه های ماهواره ای PressTV ، العالم و حتی iFilm در ماهواره های آمریکا و اروپا، حذف اکانتهای ایجاد شده برای رهبری، سیدحسن نصرالله، اسماعیل هنیه و ...  در Facebook ، حذف اکانت شبکه العالم در Viberو ... نمونه های آن هستند. اگر “دشمن” جلوی شما را نمی گیرد باید متوجه شوید که هنوز سودی که از حضور شما      می برد، بیش از ضرری است که فرض کرده ایدبه او وارد می کنید.

- نرم افزارهای ایرانی، نام رژیم صهیونیستی را در فهرست کشورها قرار داده اند و اسرائیلی هستند ! پاسخ : خطای ناشی از کپی کردن بخشی از برنامه به معنای اسرائیلی یا طرفدار آن بودن برنامه نویس و مدیر شبکه نیست. لیست صدها کشورجهان را کسی از نو تایپ نمی کند. هرچند ایراد مذکور در برخی از شبکه های ایرانی موجود بود که با تذکر حل شد!

- حالا همه مشکلات حل شده اینها مونده ؟ پاسخ : هرکسی مبتلا به هر خطایی هست، بهتر است از خودش شروع کند. هنگام حل یک مشکل ، بدنبال حل مشکلات همه جهان نباید باشیم .

- ما که مسئول یا نظامی نیستیم که اطلاعاتمون مهم باشه ! پاسخ: خیلی از مسئولان در دوران جوانی نمی دانستند بعدا مسئول می شوند! آیا باید تمام اطلاعات خود را تا آن زمان در اختیار دشمن بگذاریم تا هرزمان که نیازداشت، استفاده کند؟! البته دشمن در حال جمع آوری اطلاعات اجتماعی -مانند علاقمندیهای ما، غذاها، سلایق، اعتقادات و امثال آن- است که از نظر ما بسیار بی اهمیت اند. این اطلاعات هنگام اجرای عملیات روانی یا تمرکز روی اشخاص ویژه به دشمن کمک می کند. زیرا او توانسته افراد  جامعه ما را به خوبی بشناسد. هرچه گستره جمع آوری بزرگتر شود خطر بیشتر می شود.

- پس چرا برخی مسئولان میروند تو این شبکه ها و ما نرویم ؟! پاسخ: بارها مسئولان خطاهایی کرده اند که باید مورد امر به معروف و نهی از منکر قرار بگیرند. مسئولان معصوم نیستند وامکان خطا دارند. اما باید با زبانی خوش و با دلسوزی مورد تذکر قرار بگیرند. خطای آنها بزرگتر است. اما موجب توجیه شدن خطای دیگران نمی شود.

- خود رهبری در ... و ... عضو شده ! پاسخ: رهبری در هیچ سایت یا سرویسی عضو نیستند. اما مسئولان دفتر رهبری یا دفتر حفظ و نشر آثار ایشان “برای انتشار مطالب ایشان بطور رسمی” فقط از شبکه اجتماعی ایرانی بیسفون استفاده می کنند. ممکن است برخی علاقمندان به رهبری یا افراد نزدیک به مسئولان دفتر رهبری در برخی    شبکه های دیگر صفحاتی ایجاد کرده باشند، اما خصوصا چون دلیلی بر انتساب رسمی این صفحات به دفتر رهبری وجود ندارد، نباید بار مسئولیت آن را  بر دوش شخص رهبری گذاشت که بارها بر استفاده  متعصبانه از کالای داخلی تاکید کرده اند. همچنین توجه به واکنشهای پر از خوشحالی رسانه ها و عناصر سیاسی استکبار پس از پخش اخباری با مضمون ادعای عضویت رهبری در یکی از سایتهای فیلترشده باید عبرت آموز باشد. قطعا رهبری راضی به “اقدامات مروج مصرف محصولات و کالاهای دشمنان” نیستند و آن را از باب “اعانه به ظالم” حرام می دانند.

- در شبکه های داخلی کسی نیست! پاسخ: پس افراد برای اینکه “کسی” باشند حتما باید در شبکه های خارجی باشند ؟! سرویس ایمیل ایرانی “میهن میل” بیش از نیم میلیون کاربر دارد. نرم افزار بیسفون در ایران بیش از دویست هزاربار دانلود شده است، در حالیکه برخی نرم افزارهای مشهور خارجی در کل جهان 2 میلیون دانلود دارند!  برخی پایگاههای اینترنتی داخلی بخاطر شدت مراجعات مردم، کمبود       حمایت ها و عدم امکان پاسخگویی تعطیل می شوند. برفرض که تعداد کمی از فهرست مخاطبین شما در این شبکه اجتماعی داخلی حضور دارند! خود شما مگر از ابتدا در شبکه های خارجی بودید و مگر با دعوت افراد به آنجا نرفتید؟   مخاطبین خود را با یک SMS به عضویت دعوت کنید.

- حالا دشمن کجا بود؟ پاسخ : ... !

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی