حمایت از تولید ملی در فناوری اطلاعات و ارتباطات

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

رونمایی از گشایش جدید پسابرجامی با چاشنی بیکار کردن کارگر ایرانی

معنای اقتصاد مقاومتی از منظر همراه اول: واردات و فروش اقساطی تلفن همراه چینی به بهانه طرح های نوین خدماتی

همراه اولی که می توانست بازوی تولید ملی باشد، به ارائه خدمات به خارجی ها روی آورده تا بکار برده الفاظی چون تکریم و افزایش رضایت مشترکین صرفا شعارهای زیبایی در راستای جذب مشتری باشد و این در حالیست که کشور بعلت تصمیمات غلط و پی در پی اعتدالگرایان در اوضاع بسیار بد اقتصادی بسر می برد و بیش از 70 درصد واحدهای تولیدی کشور ورشکست شده و یا به حالت نیمه تعطیل در آمده است.

گروه اقتصاد – رجانیوز: همراه اول که بازار بسیار خوبی برای فروش موبایل را 48 میلیون مشترک فعال در اختیار قرار دارد با در اختیار قرار دادن برند، امکانات و سرمایه خود به یک شرکت تولید کننده تلفن همراه چینی، گام محکمی را در تضاد با اقتصاد مقاومتی برداشت تا عرصه خدمات جدید موبایلی بهانه ای باشد برای کسب سود سرشار در تجارت خارجی. شروع طرح باندلینگ که می توانست اقدامی اساسی در حمایت از تولید کنندگان داخلی تلفن همراه باشد و کارگر و مهندس ایرانی را به کار و تولید سرمایه دعوت کند، به پله ای بلند برای تصاحب بخش عمده ای از بازار ایران توسط چینی ها تبدیل گردید.

به گزارش رجانیوز؛ 30 خرداد امسال بود که اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران طی خبری اعلام کرد، اپراتور اول تلفن همراه کشور برای اولین بار در ایران اقدام به عرضه گوشی هوشمند به همراه میزان مشخصی اعتبار ماهانه به مدت یکسال (شامل مکالمه، دیتا و پیامک) به صورت اقساطی کرده است. در راستای این طرح، مشترکین دائمی همراه اول براساس ارزش سیم کارت شان تخصیص اعتبار شده و می توانند با خرید یکی از بسته های در نظر گرفته شده که ترکیبی از «مکالمه، پیامک، اینترنت همراه» و یک مدل گوشی هوشمند شیاومی است؛ بدون نیاز به ضامن، اقدام به خرید اقساطی کرده و هزینه آن را طی یکسال پرداخت کنند.

شیائومی برندی تازه تاسیس چینی بوده که در سال 2010 تاسیس شده و از تولید کننده گجت های الکترونیکی به شمار می رود. مدیران دولتی دولت روحانی در حالی که می توانستند این طرح را با همکاری تولید کننده های ایرانی همچون جی ال ایکس اجرایی کنند، سود سرشار بازرگانی ( را با در اختیار قرار فرصت جذب مشتری از میان 76 میلیون رجیستر سیم کارت همراه اول را به شرکت چینی ) را به منافع ملی ترجیح داده و صدها کارگر چینی را با این عمل دعوت به کار کردند تا این اقتصاد شائومی باشد که در مسیر پویایی و رشد قرار می گیرد نه تولید کننده داخلی.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ تیر ۹۵ ، ۱۴:۲۷

غنی لو: تلفن ها و حساب های این کلاهبرداران متعلق به کارتن خوابهاست

به سراغ دکتر رضا غنی لو عضو هیئت علمی دانشگاه پلیس و مشاور معاونت اجتماعی ناجا می رویم تا از چند و چون فعالیت این افراد در فضای مجازی و نحوه برخورد پلیس با آنها آگاه شویم.

بازار داغ کلاهبرداری به بهانه ماساژ جنس مخالف/ کارتن‌خواب هایی که در فضای مجازی پول پارو می کنندوی در گفتگو با مشرق، وظیفه رصد، شناسایی و معرفی این افراد به دستگاه قضایی را از وظایف پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی می داند و می گوید: به دلیل بارگذاری بسیاری از این صفحات و سایت ها از طریق آی پی های خارج از کشور، امکان ردیابی و برخورد با آنها وجود ندارد.

غنی لو در عین حال خاطرنشان ی کند: پلیس فتا وظیفه دارد محل دقیق فرد خاطی را شناسایی و اعلام کند. با اینحال به دلیل اینکه اکثر بارگذاری ها از دیگر کشورها صورت می گیرد و بر اساس قوانین این  کشورها چنین  اعمالی مجرمانه تلقی نمی شوند نمی توان از پلیس اینترپل نیز انتظار مساعدت و همکاری داشت.

به گفته این کارشناس رسمی دادگستری، تمامی خطوط تلفن همراهی که این افراد با استفاده از آنها اقدام به برقراری ارتباط با مشتری های خود میکنند جعلی است و با استفاده از شناسنامه و یا کارت ملی افراد بی خانمان و کارتن خواب خریداری شده است؛ افرادی که بسیاری از آنها یا فوت کرده اند یا در خیابان ها و کمپ های ترک اعتیاد زندگی می کنند.

وی در عین حال تاکید کرد: با این اوصاف مردم باید مراقب چنین تبلیغاتی که بیشتر با هدف کلاهبرداری انجام می شود باشند. چراکه تبلیغات در این حوزه با دو هدف کلاهبرداری و یا روابط نامشروع صورت می گیرد و افرادی که از این طریق مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند به سختی می توانند حق خود را از کلاهبرداران بگیرند.

غنی لو توصیه هایی نیز به مردم دارد و از مردم می خواهد در صورت مواجهه با چنین مواردی موضوع را در کوتاهترین زمان به پلیس فتا و یا شماره تلفن 110 اطلاع دهند.نیروهای پلیس به محض  اطلاع رسانی مردمی موظف به پیگیری موضوع و اطلاع رسانی درباره نتیجه گزارش آنها دارند.لذا اگر ظرف یک هفته به شکایت و یا گزارش آنها رسیدگی نشد می توانند با تلفن 197تماس بگیرند وموضوع را با واحد رسیدگی به شکایات مردمی ناجا درمیان بگذارند.
 
به گزارش مشرق، به راحتی می توان با گشتی کوتاه در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، لیست بلند و بالایی از صفحات ارائه دهنده ماساژ های غیر اخلاقی توسط جنس مخالف تهیه کرد. صفحاتی که بیشتر با هدف سرکیسه کردن عده ای ساده لوح و هوس باز ایجاد شده اند و با چند تصویر در آمده از گوگل تزیین.

در این شرایط که گستردگی فضای مجازی راه را برای رشد قارچ گونه چنین باندهایی باز گذاشته، همان مثال آدم هایی که اهل حمام عمومی و دلاکی بودند به کار می آید که "شنونده باید عاقل باشد"

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ تیر ۹۵ ، ۰۸:۴۰