معنای اقتصاد مقاومتی از منظر همراه اول: واردات و فروش اقساطی تلفن همراه چینی به بهانه طرح های نوین خدماتی
گروه اقتصاد – رجانیوز: همراه اول که بازار بسیار خوبی برای فروش موبایل را 48 میلیون مشترک فعال در اختیار قرار دارد با در اختیار قرار دادن برند، امکانات و سرمایه خود به یک شرکت تولید کننده تلفن همراه چینی، گام محکمی را در تضاد با اقتصاد مقاومتی برداشت تا عرصه خدمات جدید موبایلی بهانه ای باشد برای کسب سود سرشار در تجارت خارجی. شروع طرح باندلینگ که می توانست اقدامی اساسی در حمایت از تولید کنندگان داخلی تلفن همراه باشد و کارگر و مهندس ایرانی را به کار و تولید سرمایه دعوت کند، به پله ای بلند برای تصاحب بخش عمده ای از بازار ایران توسط چینی ها تبدیل گردید.
به گزارش رجانیوز؛ 30 خرداد امسال بود که اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران طی خبری اعلام کرد، اپراتور اول تلفن همراه کشور برای اولین بار در ایران اقدام به عرضه گوشی هوشمند به همراه میزان مشخصی اعتبار ماهانه به مدت یکسال (شامل مکالمه، دیتا و پیامک) به صورت اقساطی کرده است. در راستای این طرح، مشترکین دائمی همراه اول براساس ارزش سیم کارت شان تخصیص اعتبار شده و می توانند با خرید یکی از بسته های در نظر گرفته شده که ترکیبی از «مکالمه، پیامک، اینترنت همراه» و یک مدل گوشی هوشمند شیاومی است؛ بدون نیاز به ضامن، اقدام به خرید اقساطی کرده و هزینه آن را طی یکسال پرداخت کنند.
شیائومی برندی تازه تاسیس چینی بوده که در سال 2010 تاسیس شده و از تولید کننده گجت های الکترونیکی به شمار می رود. مدیران دولتی دولت روحانی در حالی که می توانستند این طرح را با همکاری تولید کننده های ایرانی همچون جی ال ایکس اجرایی کنند، سود سرشار بازرگانی ( را با در اختیار قرار فرصت جذب مشتری از میان 76 میلیون رجیستر سیم کارت همراه اول را به شرکت چینی ) را به منافع ملی ترجیح داده و صدها کارگر چینی را با این عمل دعوت به کار کردند تا این اقتصاد شائومی باشد که در مسیر پویایی و رشد قرار می گیرد نه تولید کننده داخلی.