حمایت از تولید ملی در فناوری اطلاعات و ارتباطات

خط‌مشی‌های سایبری گارد ساحلی آمریکا

پنجشنبه, ۳ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۴۲ ق.ظ

گارد ساحلی آمریکا برای تقویت توان اطلاعاتی و اجرای راهبرد امنیت سایبری خود، اصولی را تنظیم کرده و در پی اجرای آن‌ها است.

به گزارش واحد بین‌الملل سایبربان؛ گارد ساحلی آمریکا برای پیشبرد اهداف خود در حوزه‌ی سایبری، به دنبال اجرای اقدامات مختلفی است. فرمانده‌ی این سازمان نظامی، پل اف زوکونیف (Paul F. Zukunft)، از این اقدامات خبر داد. در ذیل نگاهی اجمالی به این موارد می‌اندازیم.
1.    
بهداشت سایبری: فرمانده‌ی گارد ساحلی گفت: «ما بهداشت سایبری خوبی علیه دشمنان خود اجرا می‌کنیم و با نگاه به استراتژی آنان متوجه می‌شویم که آن‌ها نیز از مدلی مشابه به همین مدل استفاده می‌کنند که ما نیاز به حفاظت از دامنه‌ی سایبری خود، نیاز به فعال‌سازی عملیات خود و همچنین نیاز به حفاظت از زیرساخت‌های حساس خود داریم
2.    
همکاری با سازمان‌ها و مراکز مختلف: گارد ساحلی در پی این است با پلیس فدرال، دایره‌ی امنیت میهنی و مراکز دیگر سایبری برای اطلاع یافتن از حوادث سایبری همکاری کند. همکاری با بخش صنعتی و خصوصی برای پدافند سایبری از اقدامات سایبری این گارد است. همچنین همکاری با کمیته‌ی جاسوسی ملی که مشخص‌کننده‌ی اطلاعات به اشتراک‌گذاری گارد ساحلی است، از اقدامات گارد ساحلی آمریکا است. همکاری با فرماندهی سایبری آمریکا را نیز باید افزود.
3.    
آموزش‌های حرفه‌ای: استفاده از مراکز حرفه‌ای برای استعدادیابی افراد در حوزه‌ی سایبری از اقدامات گارد ساحلی است. نیروهای گارد ابتدا نسبت به تعریف اختلال و سپس نسبت به هزینه‌های یک حمله آشنا می‌شوند. بهترین سرمایه‌ی گارد ساحلی نیروی انسانی عنوان شده که فرمانده‌ی گارد ساحلی معتقد است باید در آن‌ها اشتیاق نسبت به فعالیت‌های سایبری ایجاد کرد.
شایان‌ذکر است فرمانده‌ی گارد ساحلی آمریکا از سال 1977 در سمت‌های مختلف نیروی دریایی آمریکا خدمت کرده است. وی رهبر بزرگ‌ترین بخش وزارت امنیت داخلی آمریکا است که این بخش متشکل از 88000 نیرو است. زوکونیف یکی از اهداف خود در یخش سایبری گارد ساحلی را تطبیق راهبرد آن با معیارهای امنیت وزارت امنیت داخلی و تقویت توان اطلاعاتی و ارتقای امنیت سایبر در نیروی دریایی اعلام کرده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی