حمایت از تولید ملی در فناوری اطلاعات و ارتباطات

اسراییل؛ به دنبال پیمان ناتوی سایبری

سه شنبه, ۱ دی ۱۳۹۴، ۰۹:۴۳ ق.ظ

فرماندهی بخش فناوری یگان پردازش از دور اسراییل، اعلام کرد: اسراییل می‌تواند همانند پیمان ناتو، اما در مقیاس جهانی، با تهدیدات سایبری مبارزه کند.

به گزارش واحد بین‌الملل سایبربان؛ اسراییل به دنبال ایجاد یک پیمان بین‌المللی مانند ناتو است که بتواند از این طریق با تهدیدات سایبری مبارزه کند و به یک قدرت سایبری جهانی تبدیل شود. دنیل برن (Daniel Bren)، یکی از فرماندهان ارتش اسراییل در بخش یگان پردازش از دور، گفت: «ما می‌دانیم که در قلمروی سایبری، دشمنان زیادی وجود دارد و قلمروی فضای سایبری از دنیای واقعی جدا است؛ بنابراین ما باید ظرفیت‌های خود را برای حفاظت از اوضاع جهانی، تقویت کنیم.»
در حقیقت اسراییل به دنبال تشخیص و خنثی کردن تهدیدات سایبری، قبل از اقدام کشورها برای این کار، است. برن افزود: دولت‌های غربی و دموکراتیک، فاقد سازمان‌های عملیاتی و چارچوب‌ها قانونی، برای دفاع مؤثر از تهدیدات سایبری بین‌المللی و مرزی هستند. وی خاطرنشان ساخت که هرکسی مایل امنیت است، باید به پیمان ما بپیوندد.
آیزاک بن اسراییل، مشاور سایبری نتانیاهو، نیز گفت: «طرح ایجاد این پیمان، طرح ارتش اسراییل نیست. دفتر ملی سایبری اسراییل (INCB)، دارای قدرت امنیت سایبری است که می‌تواند خلأهای موجود پدافند سایبری را، در بخش‌های امنیتی و غیرنظامی، پر کند.»
نتانیاهو نیز گفته است: «من، مسئله‌ی سایبر را به‌عنوان یک آرمان ملی، قرار داده‌ام و گام‌هایی را در این زمینه در سطح ملی، انجام داده‌ایم. همچنین ما به سرمایه‌گذاری و رهبری در عرصه‌ی سایبری ادامه می‌دهیم.»

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی