حمایت از تولید ملی در فناوری اطلاعات و ارتباطات

دیوید دیویس نماینده مجلس انگلیس خواستار شفافیت بیشتر در مورد نحوه مدیریت حجم انبوه داده هایی شد که ستاد ارتطابات انگلیس با جاسوسی از میلیون ها کاربر اینترنت به دست می آورد.

به گزارش فارس به نقل از وی تری، این نماینده محافظه کار در جریان نشست مشترک کمیته منتخب مجلس عوام این کشور گفت: باید در مورد نحوه جمع آوری انبوه داده های مردم بیگناه انگلیس شفافیت بیشتری وجود داشته باشد.

جمع آوری فله ای داده های شخصی میلیون ها کاربر اینترنت در انگلیس توسط ستاد ارتباطات این کشور اولین بار اوایل سال 2015 با انتشار گزارشی توسط مجلس عوام انگلیس رسما افشا شد. این گزارش که توسط کمیته امنیت و اطلاعات مجلس عوام تهیه شده بود حریم شخصی و امنیت: چارچوب قانونی مدرن و مسئولیت پذیر نام داشت. البته حدود دو سال قبل ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا هم اسناد و اطلاعاتی را در این زمینه افشا کرده بود.

بر اساس محتوای این گزارش نظارت کمی بر عملکرد ستاد ارتباطات دولت انگلیس اعمال می شود و این سازمان جاسوسی طی سال های متمادی بدون هیچ محدودیتی کل اطلاعات و داده های شخصی کاربران اینترنت را جمع آوری و ذخیره سازی کرده است.

این اطلاعات شامل سوابق پزشکی، سفر، اطلاعات مالی و بیومتریک شهروندان انگلیسی است که هیچ یک سابقه جنایی و کیفری ندارند و تحت تعقیب نیز نیستند. در بخش دیگری از این گزارش به جمع آوری اطلاعات کارت های اعتباری ، سوابق عضویت در نهادها و سازمان های مختلف و ... هم اشاره شده است.

دیوید دیوس با توجه  به حجم گسترده و بی ضابطه جاسوسی های دولت انگلیس از مردم عادی بر ضرورت نظارت بر این اقدامات تاکید کرده و این رویکرد که مشابه رویکرد دولت آمریکاست را غیرمنطقی دانسته است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی