حمایت از تولید ملی در فناوری اطلاعات و ارتباطات

ال‌جی الکترونیکس گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶ را منتشر کرد که بر اساس آن این کمپانی موفق شده است در طول سه ماه فعالیت، درآمدی ۱۲.۷۹ میلیارد دلاری به دست بیاورد که ۱۱.۷ درصد در مقایسه با سه‌ماهه‌ی سوم و ۱.۵ درصد در مقایسه با سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵ افزایش داشته است. این افزایش درآمد را باید به حساب رشد فروش لوازم خانگی و سیستم‌های تهویه ال‌جی در کنار سیستم‌های سرگرمی این کمپانی کره‌ای خواند که باعث شده است ال‌جی بهترین سود عملیاتی خود را در سال ۲۰۱۶ به دست بیاورد. البته عملکرد ضعیف بخش موبایل ضرری ۲۲۳.۹۸ میلیون دلاری را به این کمپانی تحمیل کرده است.

ال جی به دلیل عملکرد ضعیف بخش موبایل ۲۲۴ میلیون دلار ضرر کرد

ال‌جی در کنار گزارش مالی سه‌ماهه‌ی خود، گزارش مالی سالیانه‌ی خود را نیز ارائه کرد که بر اساس آن این کمپانی موفق شده است سود عملیاتی ۱.۱۶ میلیارد دلاری را در سال گذشته به دست بیاورد که در مقایسه با سال ۲۰۱۵ نشان از افزایش ۱۲.۲ درصدی دارد. بنا بر اطلاعات ارائه‌شده، این افزایش به‌واسطه‌ی عملکرد خوب بخش تولید لوازم خانگی، سیستم‌های تهویه و همچنین سیستم‌های سرگرمی ال‌جی است. ال‌جی موفق شده است سال ۲۰۱۶ در مجموع درآمدی ۴۷.۹۲ میلیون دلاری به دست آورد که سود خالص کسب‌شده از این درآمد ۱۰۹.۳۱ میلیون دلار اعلام شده است.

درآمد کسب‌شده توسط بخش موبایل ال‌جی در پاییز ۲۰۱۶ بیش از ۲.۵۱ میلیارد دلار گزارش شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۵ نشان از افزایش ۱۵.۴ درصدی دارد. این افزایش به‌واسطه‌ی رونمایی از پرچم‌دار نوپای ال‌جی یا همان وی ۲۰ اتفاق افتاده است. جی ۵، پرچم‌دار سال ۲۰۱۶ ال‌جی موفقیت بسیار پایینی کسب کرد و دلیل کاهش سوددهی بخش موبایل ال‌جی با وجود سرمایه‌گذاری زیاد در مورد بازاریابی آن، همین گوشی هوشمند است. انتظار می‌رود نسل بعدی گوشی هوشمند ال‌جی بتواند در سال ۲۰۱۷ عملکرد بسیار بهتری به نمایش بگذارد.

بخش لوازم خانگی و سیستم‌های تهویه ال‌جی موفق شده است در سه‌ماهه‌ی چهارم درآمدی ۳.۵ میلیارد دلاری و در کل سال درآمدی ۱۴.۹۲ میلیارد دلاری به دست بیاورد. موفقیت محصولاتی نظیر ماشین‌های لباس‌شویی ال‌جی در کنار یخچال‌های Door-in-Door در کره‌ی جنوبی و آمریکای شمالی باعث افزایش درآمد ۵.۶ درصدی این کمپانی در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۵ شده است.

بخش سرگرمی‌های ال‌جی نیز موفق شده است در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶ درآمدی ۴.۱۵ میلیارد دلاری کسب کند که در مقایسه با تابستان سال ۲۰۱۶ نشان از افزایش ۱۵.۷ درصدی دارد. افزایش درآمد این بخش به دلیل افزایش فروش تلویزیون‌های 4K اولترا اچ‌دی در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی