حمایت از تولید ملی در فناوری اطلاعات و ارتباطات

محمود واعظی وزیر ارتباطات دیروز در حاشیه همایش خدمات عمومی الزامی ICT  در مناطق روستایی و کمتر توسعه‌یافته از مصوبه آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی به ریاست رئیس جمهوری خبر داد و اظهار داشت: طبق این مصوبه کانال‌های خبری و اطلاع‌رسانی در شبکه‌های اجتماعی ساماندهی می‌شوند.
 
وزیر ارتباطات توضیح داد: طبق این پیشنهادی که به تصویب اعضای شورای عالی رسیده است افرادی که در کانال‌های مختلف خبری و اطلاع‌رسانی فعالیت می‌کنند و مردم باید به  این اخبار اعتماد کنند و این کانال‌ها بیش از تعداد مشخصی عضو دارند باید مجوز بگیرند.
 
وی ادامه داد: بر این اساس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف به تشکیل کمیته‌ای و تدوین آیین‌نامه مربوطه ظرف یک ماه شد.  
 
واعظی ادامه داد: در این آیین‌نامه جزئیات مجوز و تعداد اعضای کانال به طور دقیق مشخص می‌شود که در صحبت‌های اولیه حداقل 5 هزار کاربر در کانال‌های خبری برای شرط الزام اخذ مجوز مطرح شده است.
 
هرچند انتشار این خبر از سوی اکثر رسانه‌ها و حتی خبرگزاری دولت به همین شکل صورت گرفت اما برخی رسانه‌های دیگر با انتقاد به یادداشت دیروز خبرگزاری فارس با عنوان «آقای وزیر! دست مریزاد اما با «رسانه‌های نیابتی» چه می‌کنید؟» مدعی خبرسازی از سوی خبرگزاری فارس شدند و ادعا کردند که رقم حداقل 5 هزار ممبر برای کانالا‌های خبری و همچین اصل وجود چنین مصوبه‌ای از سوی وزیر مطرح نشده بلکه صرفا در سوال خبرنگاران بوده است.
 
انتشار فایل صوتی وزیر ارتباطات نادرستی این ادعا در  اظهارات وزیر را نشان می‌دهد:

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی