حمایت از تولید ملی در فناوری اطلاعات و ارتباطات

حسادت دختر دانشجو برای استاد دردسر ساز شد

چهارشنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۵، ۰۳:۱۲ ب.ظ

به گزارش مشرق، سرهنگ جواد جهانشیری رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی گفت: با دریافت مرجوعه قضایی از سوی خانمی جوان مبنی بر نشر مطالب کذب و تصاویر وی در یکی از شبکه های اجتماعی تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
 
 جهانشیری افزود: شاکی پرونده که یکی از اساتید دانشگاهی در شهر تهران است اظهار داشت یکی از دانشجویانش با انتشار تصاویر وی و درج مطالبی کذب و ارسال آنها برای همسرش که او نیز استاد همان دانشگاه بوده موجب اختلاف بین آنها شده است.
 
وی تصریح کرد: پس از احضار این دانشجو که در تدوین یک کتاب آموزشی با همسر شاکی همکاری داشت این فرد منکر هرگونه بزه انتسابی شد.
 
سرهنگ جهانشیری ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا پس از یک سری تحقیقات فنی در فضای سایبر متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر کردند.
 
متهم 26 ساله به نام مرجان در بازجویی های به عمل آمده در مواجهه با ادله و مستندات دیجیتالی کشف شده به جرم خود اعتراف و عنوان کرد در پی حسادت نسبت به همکلاسی اش در خصوص همکاری با استاد در تدوین کتاب؛ کد کاربری تلگرام وی را با استفاده از مهندسی اجتماعی بدست آوردم و برای بدنامی وی در نزد استاد برای همسرش مطالبی کذب را ارسال کردم.  
 
سرهنگ جهانشیری با اشاره به معرفی متهم به دادسرا خاطر نشان کرد: شبکه های اجتماعی مکان مناسبی برای تسویه حساب شخصی و اعمال مغرضانه نیست و افرادی که فکر می کنند می توانند به راحتی دست به هتک حیثیت افراد بزنند باید بدانند پلیس فتا مجرمان سایبری را در کوتاه ترین زمان ممکن شناسایی و دستگیر خواهد کرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۳۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی