حمایت از تولید ملی در فناوری اطلاعات و ارتباطات

عده‌ای هستند که به توان ایرانی اعتقاد ندارند، در حالی‌که اگر حمایت شویم به علت اینکه دانش فنی داریم نه‌تنها می‌توانیم گوشی همراه تمام ایرانی به مردم ارائه کنیم، بلکه قادر هستیم تمام وسایل الکترونیکی را هم در خرمشهر بسازیم. مساحت کارخانه ما 20 هزار متر مربع است و هشت سالن تولید داریم و دستگاه‌های تمام مکانیزه را هم وارد کردیم و از تولید چیزی کم نداریم.
گروه اقتصادی - رجانیوز: مدیرعامل شرکت ارتباط همراه گویا اروند گفت: عده‌ای هستند که به توان ایرانی اعتقاد ندارند، در حالی‌که اگر حمایت شویم به علت اینکه دانش فنی داریم نه‌تنها می‌توانیم گوشی همراه تمام ایرانی به مردم ارائه کنیم بلکه قادر هستیم تمام وسایل الکترونیکی را هم در خرمشهر بسازیم.
 
به گزارش رجانیوز، حمید سعیدی مدیرعامل شرکت ارتباط همراه گویا اروند تولیدکننده گوشی‌های ایرانی جی‌ال‌ایکس ضمن تکذیب خبر اخراج 1900 نفر از کارکنان این شرکت با بیان این مطلب که «متأسفانه این خبر را بد رساندند» گفت: گفت‌وگویی با رادیو گفتگو داشتم مبنی بر اینکه 2 هزار نیرو در سال 93 تعدیل شده است و به صد نفر رسیدند و الان وضع بهتر شده و کم‌کم در حال برگرداندن تمام نیروها به شرکت هستیم.
 
کیفیت بهتر در تولید گوشی و خدمات پس از فروش
 
وی ادامه داد: در این مدت به تولیدات خود تنوع دادیم و سعی شده است محصولات با کیفیتی تولید کنیم، همچنین خدمات پس از فروش بسیار خوبی هم به صورت مستقیم به مردم ارائه می‌کنیم، به این صورت که گروهی از کارکنان شرکت حتی جزئی‌ترین موارد را هم به مصرف‌کننده آموزش حضوری می‌دهند.
 
سعیدی با بیان این مطلب که هم‌چنان کارخانه را در خرمشهر حفظ کردیم و به فعالیت خود ادامه می‌دهیم ابراز امیدواری کرد: تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم و فقط انتظار حمایت از سوی دولت و مردم را داریم تا بتوانیم افقی را که مبنی بر استخدام 5 هزار نیرو ترسیم کردیم محقق کنیم.
 
تعرفه های گوشی همراه از 60 درصد به پنج درصد رسیده است
 
وی با ابراز تأسف از اینکه دولت کمکی به شرکت نکرده است، دو راهکار جلوگیری از قاچاق و بالارفتن تعرفه گوشی‌های وارداتی را از عوامل مؤثر به تولید گوشی‌های داخلی برشمرد و افزود: متأسفانه تعرفه‌های گمرکی گوشی‌های همراه از 60 درصد به پنج درصد یعنی پایین‌ترین تعرفه گمرکی رسیده است و چون پنج درصد حداقل تعرفه گمرکی است نمی‌توانند آن را بردارند، وگرنه آن را صفر می‌کردند! 
 
عده ای هستند که به توان ایرانی اعتقاد ندارند
 
مدیرعامل شرکت ارتباط همراه گویا اروند با بیان این مطلب که دانش و فرهنگ و هوش و ذکاوت ایرانی بالاتر از خیلی از کشورهای تولید گوشی در دنیا است تصریح کرد: عده‌ای هستند که به توان ایرانی اعتقاد ندارند، در حالی‌که اگر حمایت شویم به علت اینکه دانش فنی داریم نه‌تنها می‌توانیم گوشی همراه تمام ایرانی به مردم ارائه کنیم، بلکه قادر هستیم تمام وسایل الکترونیکی را هم در خرمشهر بسازیم. 
 
وی ادامه داد: مساحت کارخانه ما 20 هزار متر مربع است و هشت سالن تولید داریم و دستگاه‌های تمام مکانیزه را هم وارد کردیم و از تولید چیزی کم نداریم. فقط حمایت می‌خواهیم تا بتوانیم روز به روز بر توسعه و پیشرفت خود ادامه بدهیم. 
 
استقبال مردم از گوشی‌های جی‌ال‌ایکس «خیلی عالی» است
 
سعیدی استقبال مردم از گوشی‌های جی‌ال‌ایکس را «خیلی عالی» توصیف کرد و با اعلام خبر تولید گوشی جدید با نام ماد افزود: استقبال از این گوشی چنان زیاد است که ما نمی‌توانیم با این تعداد خط تولید به تقاضاها پاسخ دهیم و مجبور شدیم تحویل آن را نوبتی کنیم، یعنی وقتی خریدار ثبت نام می‌کند، یک ماه دیگر گوشی را تحویل می‌گیرد. 
 
وی ادامه داد: شرکت قادر به تولید روزانه تنها 300 تا 500 دستگاه از این گوشی است، در حالی‌که تقاضا از این تعداد خیلی بیشتر است.
 
در تبلیغات ضعف داریم/ قیمت پایین گوشی های جی ال ایکس به خاطر حذف واسطه‌هاست
 
مدیرعامل شرکت ارتباط همراه گویا اروند با تأیید ضعف در تبلیغات تأکید کرد: تبلیغات ما مشکلاتی داشته است، الان هم داریم با چند رسانه صحبت می‌کنیم که تبلیغات مؤثرتر و بهتری را کلید بزنیم. 
 
وی در همین زمینه افزود: ما می‌خواهیم مردم بدانند گوشی‌ای را که با قیمت 400هزار تومان به دست مردم می‌رسانیم به خاطر کیفیت پایین آن نیست، بلکه این گوشی‌ها از تولید به مصرف است و واسطه‌ها حذف شده‌اند.
 
این در حالی است که گوشی‌های این کارخانه باکیفیت و با تکنولوژی روز دنیا تولید می‌شود و قیمت برند خارجی آن با همان مشخصات سه برابر است.
 
سعیدی ادامه داد: همان شرکت تایوانی که قطعات سامسونگ و هوآوی را تأمین می‌کند قطعات اصلی جی‌ال‌ایکس را هم تأمین می‌کند. از نظر اندروید هم همان اندروید گوگل است که همه شرکت‌ها از همین سیستم عامل استفاده می‌کنند و کسی نیست که بگوید اندروید من بهتر است.
 
در صدد بومی سازی کامل هستیم
 
وی در پایان ضمن واکنش به این خبر که گوشی‌های جی‌ال‌ایکس چینی است با بیان این مطلب که40 درصد از قطعات گوشی بومی‌سازی شده است خاطرنشان کرد: هرچقدر به سمت جلوتر برویم و حمایت شویم تعداد قطعات بیشتری را بومی‌سازی می‌کنیم. الان برد، قاب‌های پلاستیکی، رنگ‌های یو وی، سیلیکون و... در کارخانه تولید می‌شود و در حال حرکت به سمت بومی‌سازی کامل هستیم، الا مواردی که برای ما محدودیت قائل شوند.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۰۵

نظرات  (۱)

کیفیت خدمات پس از فروش
ان شاء الله که تعداد نمایندگی ها هم بیشتر بشه
چون برای تهران فقط وجود نمایندگی در یک منطقه خاص واقعا کمه و دسترسی برای ما سخت میشه
اما با همه این اوصاف این دغدغه مندی شون قابل تقدیره

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی