حمایت از تولید ملی در فناوری اطلاعات و ارتباطات

وایبر Viber سلاح جاسوس رژیم کودک کش صهیونیستی

شنبه, ۸ فروردين ۱۳۹۴، ۰۳:۵۵ ق.ظ

ابوذر منتظرالقائم در وبلاگ پاسداران نوشت :

بازی تکراریست. بازهم چهره ای دخترکش با موهایی ژل زده و تیپی اسپورت، پشت سر یک جاسوسی بزرگ گذارده شده است.

در دنیای نبرد برای سرقت اطلاعات عمومی جهان، بارها چهره هایی جذاب و سنینی جوان بعنوان پوششی برای اقداماتی بشدت خشن در قالب نبرد سنگین برای جمع آوری اطلاعات مردم جهان قرار داده شده اند. مارک زاکربرگ، استیو جابز و سایر چهره های دخترکش دیگر، پوششی زرد بر حقه های مدرن هستند. و در مثال حاضر، چهره ای دیگر پشت پرده ی نرم افزار VoIP وایبر Viber است. 

تالمون مارکو ، فارغ التحصیل علوم رایانه در سرزمینهای اشغالی فلسطین و افسر ارتش رژیم صهیونیستی (IDF) با همکاری چند صهیونیست دیگر بنامهای ایگور ماگازینیک (همکار تالمون مارکو در ارتش رژیم صهیونیستی)، سانی مارولی و اوفر اسموچا راه اندازی شده است.

به جز برخی اطلاعات و چند تصویر چهره در مورد دو نفر اول صهیونیست موسس وایبر، در مورد این عناصر اطلاعات بسیار بسیار کمی روی اینترنت وجود دارد. جالب آنکه جستجو با حروف و ادبیات عبری نیز خروجی چندانی نداشته و حتی صفحه ای در فیسبوک بنام برخی از آنها یافت نشد. بعد از افشاگریهای متعدد در مورد ماهیت امنیتی سرویس ایبر  تعلق داشتن آن به رژیم صهیونیستی راه اندازان آن تلاش زیادی برای انکار این مطالب نموده و ادعا کرده اند کوچکترین سرمایه گذاری مالی "دولتی" از رژیم صهیونیستی دریافت نکرده اند. این درحالیست که بنا به برخی گزارشات این سرویس با سرمایه گذاریهای چند ده میلیون دلاری راه اندازی شده است.

نکته بسیار عجیب در مورد وایبر آن است که اطلاعات اصلی فرم Whois مربوط به این سرویس مخفی شده و همانگونه هویت مالک دامنه پنهان شده است :

Domain Name: VIBER.COM
Registry Domain ID: 9879786_DOMAIN_COM-VRSN
Registrar WHOIS Server: whois.godaddy.com
Registrar URL: http://www.godaddy.com
Update Date: 2014-02-06 04:38:58
Creation Date: 1999-09-06 21:58:01
Registrar Registration Expiration Date: 2016-09-06 21:58:01
Registrar: GoDaddy.com, LLC
Registrar IANA ID: 146
Registrar Abuse Contact Email: 
Registrar Abuse Contact Phone: +1.480-624-2505
Domain Status: clientTransferProhibited
Domain Status: clientUpdateProhibited
Domain Status: clientRenewProhibited
Domain Status: clientDeleteProhibited
Registry Registrant ID: 
Registrant Name: Registration Private
Registrant Organization: Domains By Proxy, LLC
Registrant Street: DomainsByProxy.com
Registrant Street: 14747 N Northsight Blvd Suite 111, PMB 309
Registrant City: Scottsdale
Registrant State/Province: Arizona
Registrant Postal Code: 85260
Registrant Country: United States
Registrant Phone: +1.4806242599
Registrant Phone Ext: 
Registrant Fax: +1.4806242598
Registrant Fax Ext: 
Registrant Email: 
Registry Admin ID: 
Admin Name: Registration Private
Admin Organization: Domains By Proxy, LLC
Admin Street: DomainsByProxy.com
Admin Street: 14747 N Northsight Blvd Suite 111, PMB 309
Admin City: Scottsdale
Admin State/Province: Arizona
Admin Postal Code: 85260
Admin Country: United States
Admin Phone: +1.4806242599
Admin Phone Ext: 
Admin Fax: +1.4806242598
Admin Fax Ext: 
Admin Email: 
Registry Tech ID: 
Tech Name: Registration Private
Tech Organization: Domains By Proxy, LLC
Tech Street: DomainsByProxy.com
Tech Street: 14747 N Northsight Blvd Suite 111, PMB 309
Tech City: Scottsdale
Tech State/Province: Arizona
Tech Postal Code: 85260
Tech Country: United States
Tech Phone: +1.4806242599
Tech Phone Ext: 
Tech Fax: +1.4806242598
Tech Fax Ext: 
Tech Email: 
Name Server: A1.VERISIGNDNS.COM
Name Server: A2.VERISIGNDNS.COM
Name Server: A3.VERISIGNDNS.COM
DNSSEC: unsigned

بعد از افشاگریهایی که در جهان عرب پیرامون ماهیت صهیونیستی این سرویس صورت گرفت، صبح دیروز (14 فوریه 2014) ، تلاش شد با ادعای انتقال مالکیت این سرویس به یک شرکت خرید و فروش و تبلیغات اینترنتی ژاپنی بنام راکوتن با معامله ای به ارزش 900 میلیون دلار و پوشش رسانه ای کامل این بظاهر معامله ی نزدیک به یک میلیارد دلاری در بی بی سی ، مجله ی وال استریت (وال استریت ژورنال)   رویترز ، نیویورک تایمز، بلومبرگ ، تایم اقتصادی (فاینانسیال تایمز)  ،جرزالم پست و ... ، حاشیه ها خاموش شود. اما بررسی عقبه فنی و حقوقی ، عدم وجود هرگونه توضیحات در بخش About سایت این سرویس و ابهامات دیگر، موید مالکیت امنیتی رژیم صهینیستی بر این سرویس است و این خرید و فروش صرفا نوعی عملیات مالی واسطه ای و پوششی بنظر می رسد. راکوتن شرکتی است که ماهیتی مانند Ebay و Amazon  در آمریکا دارد و خصوصا با توجه به روابط خوب ژاپن با رژیم صهیونیستی بنظر می رسد این امکان را داشته باشد تا بعنوان واسطه یا پراکسی یک انتقال یا هویت سازی مورد استفاده قرار گرفته باشد.

جالب آنکه از ابتدا نیز با ثبت دفاتر شرکت وایبر مدیا در قبرس و لس آنجلس تلاش شده بود تا ماهیت صهیونیستی شرکت و مدیران آن مخفی شود. با این وجود به اعتراف همه رسانه ها این شرکت دفتری با حدود ده نفر کارمند در سرزمیهای اشغالی نیز دارد. البته برخی رسانه ها نیز تلاش کرده بودند مالکان شرکت را بلاروسی معرفی کنند ! احتمالا این اقدام با تکیه به نژاد روسی (احتمالا بلاروسی) ایگور صورت گرفته است.

جالب آنکه از سال 2013 این سرویس حتی در عربستان سعودی - این بار نه به دلائل مذهبی ، بله به دلائل کاملا امنیتی - مسدود شده بوده است ! انچنان که بی بی سی ادعا نموده است، مدیرعامل و بنیانگذار وایبر و افسر وزارت دفاع ارتش رژیم صهیونیستی از علت این اقدام عربستان بی اطلاع است، اما همین خبر تاکید می کند که مدیرعامل ایبر اذعان نموده است در مقابل درخواست دولت عربستان برای دسترسی به کانال مخابراتی رمزی که آنها برای ارسال و دریافت داده ها فراهم کرده اند، همچنین اطلاع از ساختارو مکانیزم داخلی وایبر مخالفت کرده اند و این دولت نیز قبلا اخطار کرده بود که در صورتی که امکان مانیتورینگ را فراهم نسازند مسدود خواهند شد ! البته بی بی سی ادعا کرده است دلت عربستان این اخطار را به سایر اوپراتورهای مخابراتی با کانال رمز ماند اسکایپ نیز صادر کرده است.

تفاوت VoIP ها با Social Network ها  :

در شبکه های جاسوسی مانند Facebook شما با راه اندازی ابزارهای ویدئو ، متن و صدای بر خط نیر مواجهید. این همان جوهره ی شبکه های VoIP است. اما در شبکه هایی مانند فیسبوک این امکانات به عنوان اجزاء جذاب حاشیه ای ، برای حفظ وابستگی کاربر به آنها و باقی ماندن در چتر سرقت اطلاعات گرایشی و جمع آوری اطلاعات مهندسی اجتماعی مورد استفاده هستند. هرچند اطلاعات مخابره شده در همین کانال ها هم مرود جاسوسی قرار می گیرند. اما در شبکه های VoIP اساس بر جمع آری اطلاعات VoIP و راه اندازی کانال مخابراتی رمز گذارده شده و اگر در سریسهایی مانند WeChat با راه اندازی شبکه اجتماعی مواجهیم، این ابزارها در حاشیه ی مسئله ی صدا بر خط راه اندازی شده و برای جذاب ماندن و حفظ ارتباط کاربر با آنها تعبیه می شوند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی