حمایت از تولید ملی در فناوری اطلاعات و ارتباطات

فیس بوک و جرائم مرگبار در اروپا

دوشنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۵، ۰۵:۴۰ ب.ظ
پس از کشته شدن مهاجم حادثه مونیخ، بررسی‌های پلیس نشان‌دهنده این است که فرد مهاجم از فیس بوک برای پیش برد اهداف خود استفاده کرده است.
وب سایت سایبربان: پس از کشته شدن مهاجم حادثه مونیخ، بررسی‌های پلیس نشان‌دهنده این است که فرد مهاجم از فیس بوک برای پیش برد اهداف خود استفاده کرده است.
 
در پی تیراندازی چند روز گذشته در مونیخ، بررسی پلیس نشان داد که علی دیوید سنبلی (Ali David Sonboly)، پس از هک حساب فیس بوک سلینا آکیم (Selina Akim)، شهروند آلمانی، پستی با مضمون "از مواد غذایی رایگان مک‌دونالد در مرکز (Olympia shopping) استفاده کنید" را در آن منتشر کرد. 
 
پیش از این اقدام؛ پلیس بر این باور بود که مهاجم برای انجام فعالیت‌های خود از یک حساب کاربری ساخت خودش استفاده کرده است؛ اما پس از تحقیقات صورت گرفته توسط پلیس، مشخص شد که مهاجم از حساب کاربری دیگر کاربران نیز به صورت غیر مجاز استفاده کرده است. پلیس در ادامه تحقیقات خود، به این نکته اشاره‌ کرد که هیچ‌گونه نقطه مشترکی بین فرد مهاجم و گروه تروریستی داعش وجود ندارد.
 
این برای اولین بار نیست که از شبکه‌های اجتماعی برای پیشبرد اهداف جنایی استفاده می‌شود. در حادثه اورلاندوی آمریکا نیزفرد مهاجم از شبکه اجتماعی فیس بوک برای پیش برد اهداف خود استفاده کرده بود. در این بین برخی از سران رژیم صهیونیستی هم در گزارشی مدعی شدند که فیس بوک، با خدماتی که ارائه می‌دهد در حال حمایت از گروه‌ها و افراد مهاجم در فضای مجازی است. کارشناسان امنیتی به کاربران شبکه‌های اجتماعی توصیه می‌کنند برای قرار نگرفتن در برابر حملات هکرها و مقابله با سوء استفاده‌های احتمالی، اقدامات امنیتی را روی حساب‌های کاربری خود اجرا کنند.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی