حمایت از تولید ملی در فناوری اطلاعات و ارتباطات

غنی لو: تلفن ها و حساب های این کلاهبرداران متعلق به کارتن خوابهاست

به سراغ دکتر رضا غنی لو عضو هیئت علمی دانشگاه پلیس و مشاور معاونت اجتماعی ناجا می رویم تا از چند و چون فعالیت این افراد در فضای مجازی و نحوه برخورد پلیس با آنها آگاه شویم.

بازار داغ کلاهبرداری به بهانه ماساژ جنس مخالف/ کارتن‌خواب هایی که در فضای مجازی پول پارو می کنندوی در گفتگو با مشرق، وظیفه رصد، شناسایی و معرفی این افراد به دستگاه قضایی را از وظایف پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی می داند و می گوید: به دلیل بارگذاری بسیاری از این صفحات و سایت ها از طریق آی پی های خارج از کشور، امکان ردیابی و برخورد با آنها وجود ندارد.

غنی لو در عین حال خاطرنشان ی کند: پلیس فتا وظیفه دارد محل دقیق فرد خاطی را شناسایی و اعلام کند. با اینحال به دلیل اینکه اکثر بارگذاری ها از دیگر کشورها صورت می گیرد و بر اساس قوانین این  کشورها چنین  اعمالی مجرمانه تلقی نمی شوند نمی توان از پلیس اینترپل نیز انتظار مساعدت و همکاری داشت.

به گفته این کارشناس رسمی دادگستری، تمامی خطوط تلفن همراهی که این افراد با استفاده از آنها اقدام به برقراری ارتباط با مشتری های خود میکنند جعلی است و با استفاده از شناسنامه و یا کارت ملی افراد بی خانمان و کارتن خواب خریداری شده است؛ افرادی که بسیاری از آنها یا فوت کرده اند یا در خیابان ها و کمپ های ترک اعتیاد زندگی می کنند.

وی در عین حال تاکید کرد: با این اوصاف مردم باید مراقب چنین تبلیغاتی که بیشتر با هدف کلاهبرداری انجام می شود باشند. چراکه تبلیغات در این حوزه با دو هدف کلاهبرداری و یا روابط نامشروع صورت می گیرد و افرادی که از این طریق مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند به سختی می توانند حق خود را از کلاهبرداران بگیرند.

غنی لو توصیه هایی نیز به مردم دارد و از مردم می خواهد در صورت مواجهه با چنین مواردی موضوع را در کوتاهترین زمان به پلیس فتا و یا شماره تلفن 110 اطلاع دهند.نیروهای پلیس به محض  اطلاع رسانی مردمی موظف به پیگیری موضوع و اطلاع رسانی درباره نتیجه گزارش آنها دارند.لذا اگر ظرف یک هفته به شکایت و یا گزارش آنها رسیدگی نشد می توانند با تلفن 197تماس بگیرند وموضوع را با واحد رسیدگی به شکایات مردمی ناجا درمیان بگذارند.
 
به گزارش مشرق، به راحتی می توان با گشتی کوتاه در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، لیست بلند و بالایی از صفحات ارائه دهنده ماساژ های غیر اخلاقی توسط جنس مخالف تهیه کرد. صفحاتی که بیشتر با هدف سرکیسه کردن عده ای ساده لوح و هوس باز ایجاد شده اند و با چند تصویر در آمده از گوگل تزیین.

در این شرایط که گستردگی فضای مجازی راه را برای رشد قارچ گونه چنین باندهایی باز گذاشته، همان مثال آدم هایی که اهل حمام عمومی و دلاکی بودند به کار می آید که "شنونده باید عاقل باشد"

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۰۲

نظرات  (۱)

صفحات غیرمجاز تلگرام چطور باید بسته بشه؟آیا راهی هست برای بسته شدنشون؟
پاسخ:
خیر.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی